Partner serwisu
Przestrzeń

Warszawa: Przygotowania na Rakowieckiej. Tramwaje na Puławskiej znów staną

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Przygotowania na Rakowieckiej. Tramwaje na Puławskiej znów staną
mat. TW
Balzola przygotowuje się do rozpoczęcia prac przy budowie nowego torowiska w ul. Rakowieckiej – między Puławską a al. Niepodległości. Jak mówią Tramwaje Warszawskie, krytycznym punktem będzie przebudowa skrzyżowań – zwłaszcza tego przy SGH. Okazuje się, że nie obejdzie się bez przerwy w ruchu tramwajowym w ciągu ul. Puławskiej.

W październiku zeszłego roku Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Balzolą na budowę ok. 1-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej od Puławskiej do al. Niepodległości – w ramach tzw. tramwaju do Wilanowa, który docelowo ma połączyć Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Przy okazji też przebudowany zostanie istniejący przyległy odcinek torów na Rakowieckiej. Pięć miesięcy przeznaczono na sporządzenie projektów wykonawczych i pozyskanie decyzji ZRID, a na całe zadanie przeznaczono 22 miesiące. – Balzola jest na etapie przygotowania projektów organizacji ruchu, ustala harmonogramy wszystkich robót, uzgadnia dostawy materiałów – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Jeszcze przed wakacjami mają się rozpocząć prace na środkowym odcinku Rakowieckiej.

Przy Puławskiej część prac wykonano, ale tramwaje znów staną

Na trasie znajdują się dwa krytyczne skrzyżowania – przy Puławskiej i SGH. – Oba oczywiście nie mogą być wyłączone z ruchu tramwajowego naraz, bo obsługują całe południe Warszawy. Na Puławskiej wykonaliśmy wszystkie prace, które się dało przeprowadzić przy okazji tramwaju do Wilanowa, więc tam zakres prac jest relatywnie mały – mówi Wojciech Bartelski.

Nie obejdzie się bez przerwy w ruchu tramwajów na Puławskiej. – Inaczej nie wstawimy zwrotnic i torów, gdyż znajdują się one bardzo blisko funkcjonującego toru. Na pewno jednak przeprowadzimy te prace w sezonie letnim – w tym, albo przyszłym roku – mówi Bartelski. Konieczne będzie też rozkopanie jezdni, tym razem zachodniej. – W zasadzie jedynie górnej warstwy asfaltu. Jeżeli spojrzymy na całą inwestycję, to koszt bardzo mały. Wszystkie prace, które można było zrobić w tym miejscu, zrobiliśmy. Położyliśmy rozjazdy, ale samych łuków nie wykonaliśmy. Będzie zupełnie inna geometria układu drogowego. W innym razie musielibyśmy zamknąć na ponad rok wlot w ulicę Rakowiecką, bo tory wypadałyby tam, gdzie jest jezdnia – wyjaśnia prezes.

Trudniej przy SGH. Węziej w al. Niepodległości przez rok

Trudniej wygląda sytuacja przy SGH. – Trzeba rozkopać całe skrzyżowanie. Trudność polega na tym, że trzeba zrobić przewiązkę dla samochodów, gdyż jedna z jezdni al. Niepodległości będzie wyłączona. Tam jest korpus stacji metra, który ciągnie się praktycznie aż do Batorego, co utrudnia wykonanie przewiązki. Tym bardziej, że to ul. Batorego ma przenieść ciężar ruchu w osi wschód-zachód w czasie zamknięcia Rakowieckiej. Nie możemy doprowadzić do zatkania skrzyżowania – wyjaśnia prezes Tramwajów Warszawskich. Tutaj również zmian nie należy spodziewać się wcześniej niż w wakacje. Utrudnienia w al. Niepodległości nie ograniczą się jednak wyłącznie do miesięcy letnich. – Trzeba się liczyć z tym, że przez rok ruch będzie się odbywać naprzemiennie po jednej bądź drugiej jezdni al. Niepodległości – dodaje Bartelski.

Pojawiły się jednak informacje, że kością niezgodny między miastem a wykonawcą są zmiany projektowe – a zwłaszcza zwiększony zakres robót, odmienny od tego w dokumentacji zamówienia. – To są drobiazgi, ale nie będę podsycał spekulacji. Zawsze są jakieś drobne zmiany typu dołożenie wiat, zmiany oznakowania – ucina Wojciech Bartelski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Jest umowa na tory na Rakowieckiej. Budowa ruszy za 5 miesięcy

Przestrzeń

Warszawa: Jest umowa na tory na Rakowieckiej. Budowa ruszy za 5 miesięcy

Witold Urbanowicz 12 października 2023

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę torowiska na Rakowieckiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Warszawa: Jest umowa na tory na Rakowieckiej. Budowa ruszy za 5 miesięcy

Przestrzeń

Warszawa: Jest umowa na tory na Rakowieckiej. Budowa ruszy za 5 miesięcy

Witold Urbanowicz 12 października 2023

Warszawa: Na początku jesieni możliwa umowa na tory na Rakowieckiej

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę torowiska na Rakowieckiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5